tiistai 21. kesäkuuta 2011

Jaksaa, jaksaa ja jaksaa!

Mä olen tässä jo hetken verran pohtinut, että mä olen läski. Enkä enää vain söpösti ihan pikkuisen pläski, vaan oikein kunnolla ylipainoinen! Hetken verran olen myös pohtinut, että mitähän asialle täytyisi tehdä. Tai siis kuinka. Perinteinen vaa'an ja kalorien vahtiminen ei mulle sovi, siinä hajoaa vain pää. Ravaan puntarilla kolme kertaa päivässä miettimässä miksei paino ole tippunut viittä kiloa, ja raivostun, kun en jaksa miettiä söinkö juuri 150g porkkanaa vai mahtoikohan siinä sittenkin olla 175g....


Nyt sen sitten kuitenkin keksin! Yritän nyt kuuden viikon ajan laihduttaa laihduttamatta. Käyn siis huomenaamuna vaa'alla ja mittaan vyötärönympäryksen. Seuraavan kerran tutustun sitten vaakaan kuuden viikon kuluttua ja katson onko mitään tapahtunut. Tällä välillä lisään liikuntaa ja yritän katsoa mitä syön. En siis kiellä itseltäni herkkuja, koska siitä tulisi vain paha mieli ja repsahdus joka toinen päivä - yritän vain miettiä, jättäisinkö joka toisen herkun väliin vai ottaisinko vähän pienemmän palan.

Liikuntaan minulla on kolme ohjelmaa:
*Porin juoksukoulu
*100 punnerrusta kuudessa viikossa
*200 sit ups

Kävin eilen juoksemassa/kävelemässä ensimmäisen lenkin, sekä tein noista lihaskunto-ohjelmista lähtötasotestit. Toivottavasti kärsivällisyyteni kestää pidempään kuin viikon! Pakko ainakin yrittää - työkaverin kanssa lyötiin kuukauden kestävä liikuntahaaste pystyyn, ja jos täälläkin projektistani juttelen, niin eihän sitä kehtaa kesken jättää. Minua siis saa potkia perseelle, jos laiskistun eikä lenkkeilystäni kuulu uutisia. :)

Kirjajuttuja tulossa taas muutaman päivän verran pian, kunhan vain ehtisin ajatella.

Ei kommentteja: